SL Historia från 1990-talet 93

Startat av Bussmicke, 03 november 2011, 10:31:56 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Ännu ett inlägg i Staffans hörna. ;)
Mest är det Staffan som lägger ut denna forumdel, ska försöka väga upp de lite. :)








//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Tackar tackar! Skön mix från en skön tidsperiod i SL trafiken. Men det säger man väl om snart om 2011...

//R

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 03 november 2011, 10:31:56 AM
Ännu ett inlägg i Staffans hörna. ;)
Mest är det Staffan som lägger ut denna forumdel, ska försöka väga upp de lite. :)


Jag säger som SJ: "Jag välkomnar all konkurrens". Men till skillnad från SJ så menar jag också vad jag säger. Så jag ser fram mot att se även dina bilder från denna period.

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

yngrot

Trevligt både H57 och H59 kan inte bli så mycket bättre  :D   
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Kvarne

Mums! Riktiga gobitar du lägger ut BM!

Ser fram emot nästa del! Vågar man hoppas på några extra trevliga karameller när du når "SL Historia från 1990-talet 100"...? ;D
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Jacob

H57 ser ju bara för underbar ut! Synd man inte levde då...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

yngrot

Ja det var riktiga bussar Wiima till skillnad mot Säffle skrammel ..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Stefan P

Hej

Tack för Scania bilderna, det är då man inser vad gammal man är.

mvh Stefan P

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 03 november 2011, 11:30:40 AM
Jag säger som SJ: "Jag välkomnar all konkurrens". Men till skillnad från SJ så menar jag också vad jag säger. Så jag ser fram mot att se även dina bilder från denna period.

Tack Staffan, sa detta med glimten i ögat.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Kvarne skrivet 03 november 2011, 12:34:03 PM
Mums! Riktiga gobitar du lägger ut BM!

Ser fram emot nästa del! Vågar man hoppas på några extra trevliga karameller när du når "SL Historia från 1990-talet 100"...? ;D

Vad som blir i del 100 har jag ingen aning om, det blir vad jag då känner för.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonas Gustafsson

Citat från: yngrot skrivet 03 november 2011, 18:05:03 PM
Ja det var riktiga bussar Wiima till skillnad mot Säffle skrammel ..

Vilket ju märks på att den sista H57:an rullade i över två decennier i SL-trafik...
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Jo men du skulle varit med när man körde föär sista gången, då lät den allt annat än pigg. körde nån meter, lade va. Problem att starta upp, kom sen iväg. Sedan vet jag inte vad som hände..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 04 november 2011, 20:27:45 PM
Jo men du skulle varit med när man körde föär sista gången, då lät den allt annat än pigg. körde nån meter, lade va. Problem att starta upp, kom sen iväg. Sedan vet jag inte vad som hände..

Men den rullade iväg iaf! Det är nog ytterst tveksamt om en B7LA, B9S eller OmniCity skulle klara av hela 20 år i konstant SL-trafik för en stor operatör som t.ex Keolis eller Nobina. Dessa modeller är ju ofta helt "slut" efter bara 10 år i vanlig SL-trafik och fasas ut flera år innan de nått SL:s maxålder på 16 år.