SL historia från 1990-talet 58

Startat av Bussmicke, 08 januari 2010, 16:53:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

a32

Härligt med gamla bilder, jag hade glömt bort räcket i Brommahallen mellan personalparkeringen och bussplan, tänk vad tiden går.
Idag står planen ofta öde.

/a32   ;)

Kan man få önska sig en bild?
En Råsta H20 på linje 507, har du det på bild?




Peter Öden

Hej !

Tack Micke för trevliga bilder på en "riktig buss" !

Mvh Peter Ö

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Trevligt med äldre Scaniabilder från Roslagen. :)

Jonas Strömblad

Citat från: a32 skrivet 08 januari 2010, 17:15:33 PM
Kan man få önska sig en bild?
En Råsta H20 på linje 507, har du det på bild?
Kan en Täby H20 på linje 607 fungera istället?  ;D ;D ;D

Nästan samma sak  ;)
/J

Peter Rost

Jasså, omdragen körsträcka för 607:an?

/Peter

yngrot

Mumma mer sånt . :D  Skylten på bild 1 är väldigt lättläst och bra
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Tack ska ni ha. Bilden som Jonas lade ut vill jag besöka o ta egen bild. Vilken busshållplats åker jag till närmast?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink



Vad 607:ans hpl heter vet jag inte förutom att det är "nya" Silverdal! Men Rådanvägen ligger ju nära, dit kan man oxå åka...

//R

Jonas Strömblad

Silverdalsskolan heter hållplatsen i korsningen bakom bussen. Bussen har precis rullat över gatstensbelagda Silverdals torg. Den här linjesträckningen infördes för ganska precis ett år sedan. Undrar om det inte var första dagen jag tog bilden?
Kommer man med någon annan buss än 607 är Silverdals kapell en närmare hållplats än Rådanvägen, men skillnaden är väl inte så där jättestor.
/J