Keolis 8981 - 1 oktober 2019

Startat av Mikael T Nilsson, 01 oktober 2019, 14:57:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Hej,

Denna dag dök utbildningsvagn Keolis 8981 upp i Danderyd. Hur var det nu. Hade Mercedesbussarna 8981-82 ersatt den/de Scania Omnicity (6684 + någon till) som utbildningsvagnar hos Keolis?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mackan05

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 oktober 2019, 14:57:10 PM


Hej,

Denna dag dök utbildningsvagn Keolis 8981 upp i Danderyd. Hur var det nu. Hade Mercedesbussarna 8981-82 ersatt den/de Scania Omnicity (6684 + någon till) som utbildningsvagnar hos Keolis?

Scania OmniLink ll kortvagnar 6684-86 finns kvar. 6685 finns nu i Fredriksdal. De två andra vet jag faktiskt inte vart de är. Men de verkar finnas kvar med tanke på att senaste felrapporten på 6684 kom in 13e september.

Så 6685 vet jag med säkerhet. De andra, osäkert men tror att de är kvar. Möjligtvis Nacka/Värmdö.

buskörare

Och hur blev det med numreringen, har man ändrat? Det var ju fel individnummer på dom för några månader sen. Jag såg om det var 6685 häromdagen, så helt borta är dom inte. Den gick som utbildningsvagn då.

homer

6684 och 6686 tillhör Keolis trafikskola och är blågröna medans 6685 är SL röd och tillhör Keolis Academy och används till b la testkörningar

Mikael T Nilsson

Citat från: Mackan05 skrivet 01 oktober 2019, 15:01:49 PM
Scania OmniLink ll kortvagnar 6684-86 finns kvar. 6685 finns nu i Fredriksdal. De två andra vet jag faktiskt inte vart de är. Men de verkar finnas kvar med tanke på att senaste felrapporten på 6684 kom in 13e september.

Så 6685 vet jag med säkerhet. De andra, osäkert men tror att de är kvar. Möjligtvis Nacka/Värmdö.

Tack för uppgifterna! Skrev fel avseende Scaniamodell. Det ska vara Omnilink (som du skriver i ditt svar) och inte Omnicity.

Citat från: homer skrivet 01 oktober 2019, 16:33:58 PM
6684 och 6686 tillhör Keolis trafikskola och är blågröna medans 6685 är SL röd och tillhör Keolis Academy och används till b la testkörningar

Tack för uppgiften! 6684 var den man ofta såg i Danderyd/Täby/Vallentuna tidigare under året.

Citat från: buskörare skrivet 01 oktober 2019, 15:02:43 PM
Och hur blev det med numreringen, har man ändrat? Det var ju fel individnummer på dom för några månader sen. Jag såg om det var 6685 häromdagen, så helt borta är dom inte. Den gick som utbildningsvagn då.

Tack för uppgiften. Blev det fel nummer när man lackerade om från SL-rött till Keolis utbildingsutförande? Blandade man ihop de olika inv.numren då?
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

buskörare

Man satte fel inv.nr på fel buss. Men tydligen har man rättat till det nu  :)

Står mer i denna tråd.
https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,72512.0.html

Bussmicke

Din lyckos, jag har dem inte på bild än.


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: buskörare skrivet 01 oktober 2019, 19:08:05 PM
Man satte fel inv.nr på fel buss. Men tydligen har man rättat till det nu  :)

Står mer i denna tråd.
https://www.omnibuss.se/forum/index.php/topic,72512.0.html

Tack  :)

Citat från: Bussmicke skrivet 01 oktober 2019, 19:52:57 PM
Din lyckos, jag har dem inte på bild än.


//Bussmicke
www.bussmicke.se

Du lyckas nog få den på bild förr eller senare.  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Tänkte just skriva att dom är dagligen i Täbytrakten, men det löste sig ju  ;D

Oskar A

Citat från: buskörare skrivet 08 oktober 2019, 08:08:13 AM
Tänkte just skriva att dom är dagligen i Täbytrakten, men det löste sig ju  ;D

Verkar vara så. Såg själv någon av 8981 eller 8982 samt en av deras Omnilinkar komma körandes in på Stora Marknadsvägen från Bergtorpsvägen när jag satt på 610 häromveckan. Vill även passa på och tacka båda Bussmicke och Mikael T Nilsson för fina bilder.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Bussmicke

Tack. Återstår bara att hitta den andra bussen.


//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Oskar A skrivet 08 oktober 2019, 11:57:56 AM
Verkar vara så. Såg själv någon av 8981 eller 8982 samt en av deras Omnilinkar komma körandes in på Stora Marknadsvägen från Bergtorpsvägen när jag satt på 610 häromveckan. Vill även passa på och tacka båda Bussmicke och Mikael T Nilsson för fina bilder.

😀
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bussmicke skrivet 08 oktober 2019, 11:59:05 AM
Tack. Återstår bara att hitta den andra bussen.


//Bussmicke
www.bussmicke.se

Grattis! 😀
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ulf Berlin

Varför står det"WERa"t h på fronten?/Ulf