ST gul i Malmö den 21okt.

Startat av Möllers, 21 oktober 2008, 23:26:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Veolia.












Arriva.













Lysekils Busstrafik.



Swebus.











Bk Buss.




Zella

Väldigt fina bilder på snygg länslack... att låna bussar från kalmar passa ju herrans bra... med tanke på färgen  8) :)

Möllers

#2
Tack jo klart dom passar här gör uppsala med kan dom inte köra hit några  ::)

Cyklisten

Ojoj, visste inte att det finns fortfarande Carrus Fifty som går i linjetrafik i/till Malmö, minns själv inte när jag såg en sådan för sista gången! Kul, min favoritbussmodell (fast jag föredrar Scaniaversionen)!

Peter L

Citat från: Cyklisten skrivet 22 oktober 2008, 11:45:29 AM
Ojoj, visste inte att det finns fortfarande Carrus Fifty som går i linjetrafik i/till Malmö, minns själv inte när jag såg en sådan för sista gången! Kul, min favoritbussmodell (fast jag föredrar Scaniaversionen)!

Nä, det var en liten överraskning. Måste komma från Landskrona, mötte den på E6 utanför Lödde på väg söderut inför dagens första avgång från Center Syd mot Malmö vid 5-tiden. Själv föredrar jag Volvo-versionen, men smaken är som baken...  ;) Tur det kanske!

Vad gäller Mattias sista bild undrar jag om det verkligen är en Vega från BK Buss? Linjen är iaf 133 och körs av Swebus, eller har man börjat hyra tillbaka sina gamla bussar?

Cyklisten

Nej, de två Vegor som BK-buss köpte har Pendel-texten borttagen.

Möllers

Den volvo fifty som kom där föaren var dansk han brykade köra Landskrona som stadsbuss jag pratde med han lite han sa var den kom ifrån minns knappt var tror det var simneshamn eller örkeljunga.

Peter L

Örkelljunga ska det vara då den flyttades dit när Swebus vann det avtalet.

Walter

Citat från: Peter L skrivet 22 oktober 2008, 17:07:15 PM
Örkelljunga ska det vara då den flyttades dit när Swebus vann det avtalet.


4226 är ersatt i Örkelljunga av 4095 /4096
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

yngrot

6259 bilden på den gillade jag man ser att det är lite liv i bussen..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

jo ser colt ut ner den tar svägen där  ;)

Jan

Citat från: Peter L skrivet 22 oktober 2008, 17:07:15 PM
Örkelljunga ska det vara då den flyttades dit när Swebus vann det avtalet.


Just det, men nu har 4226 ersatts av 4097 som skolbuss samtidigt som 4226 flyttats till Landskrona och ersatt 4876 som i sin tur ersätter den skrotade 4871.
I branschen 37 år

Möllers

få se om jag ser 4226 imorgon  ::)

Peter L

Citat från: Jan skrivet 27 oktober 2008, 19:00:02 PM
Just det, men nu har 4226 ersatts av 4097 som skolbuss samtidigt som 4226 flyttats till Landskrona och ersatt 4876 som i sin tur ersätter den skrotade 4871.

Puh! Det var en lång resa för att komma till Södervärn i Malmö en höstdag...

Får man fråga vad som hänt 4871 eftersom den skrotats?

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Peter L skrivet 27 oktober 2008, 19:24:46 PM

Får man fråga vad som hänt 4871 eftersom den skrotats?

Olycka i Klippan i våras.