Övertagande av bussar i Helsingborg

Startat av Stefan P, 23 februari 2013, 12:49:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Citat från: Kimsan skrivet 25 februari 2013, 00:55:10 AM
Ryktena är hyfsat bekräftade i Malmö. Vi får ett överflöd av bussar när dom nya 24m Van Holl levereras nästa höst och då ska ett antal MAN Ledvagnar skickas till Helsingborg som nu Nobina ska ta över


ja men det är väl först hösten 2014, jag antar att behovet i Helsingborg uppkommer nu till hösten. Arriva har ju idag ett par gamla  Volvo som Nobina inte tar över.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Kimsan

Citat från: Walter skrivet 25 februari 2013, 07:17:06 AM

ja men det är väl först hösten 2014, jag antar att behovet i Helsingborg uppkommer nu till hösten. Arriva har ju idag ett par gamla  Volvo som Nobina inte tar över.

Det är vad jag har hört. Skånetrafiken har ju dragit ner på trafik i Malmö, så kanske även i Helsingborg. Nysatsning nästa år kanske? Vem har sagt trafikhuvudmän och bussföretag är logiska?

Bussmicke

Ska bli mycket intressant att se vilka Nobinanummer de kommer få.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Tonniiie

Citat från: Kimsan skrivet 26 februari 2013, 00:03:07 AM
Det är vad jag har hört. Skånetrafiken har ju dragit ner på trafik i Malmö, så kanske även i Helsingborg. Nysatsning nästa år kanske? Vem har sagt trafikhuvudmän och bussföretag är logiska?

Precis.