Nya bussar till Falcks, Gimo & Gladö

Startat av Omni, 12 juli 2007, 18:19:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omni

Hej!
Hittade några nya bussar igår och idag:





Copyright Ulf Rådeström

Jacob med C

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 12 juli 2007, 18:19:37 PM
Hej!
Hittade några nya bussar igår och idag:



Copyright Ulf Rådeström

Trevliga bilder... Vilken typ av trafik ska denna buss användas till???
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Omni

Falcks har beställt sju bussar...två långa och fem korta Mercedes Citaro.
Stadstrafik i ....Gällivare? Malmberget...minnet sviker

Anders Lundén

Citat från: Jacob med C skrivet 12 juli 2007, 18:30:52 PM
Trevliga bilder... Vilken typ av trafik ska denna buss användas till???

Det måste väl vara till tätortstrafiken i Gällivare-Malmberget. Falcks vann ju den trafiken fr o m 1/7 från Swebus. Enligt tidigare uppgifter här på Bussnack skulle det bli gula Mercedes-bussar.
Swebus hade väl(om jag har någorlunda rätt noterat) 5 normalbussar o 2 boggibussar till detta, så Falcks lär väl ha några fler nya på gång :)
// Anders

Krille

Falcks Merca såg ju riktigt trevlig ut. Ser fram emot fler bilder på deras nylev.

/K

Omni

Här är två av dom korta...stod en buss nära till vänster lite dumt tyvärr...så det blev som det blev.


Patrik

Har Falcks inte fått några levererade alls än eller?
Dom måste ju behöva minst 2-3st iaf för sommartrafiken just nu.

Omni

På Evobus står just nu fyra korta o en lång, en lång var på G, så en kort fattas..och den tror jag inte är levererad.

Kan dom ha andra bussar som dom kör med så länge?

Patrik

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 12 juli 2007, 20:42:16 PM
På Evobus står just nu fyra korta o en lång, en lång var på G, så en kort fattas..och den tror jag inte är levererad.

Kan dom ha andra bussar som dom kör med så länge?

Dom har inga mindre bussar i flottan som passar till stradstrafik om dom inte kör med Swebus bussar.

Bussmicke

Vild gissning är att man bagagnar sig utav Swebus fordon, ingen av de stadsbussarna såg hos Busmarket idag men väl 7768 + 0824.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 12 juli 2007, 20:58:05 PM
Vild gissning är att man bagagnar sig utav Swebus fordon, ingen av de stadsbussarna såg hos Busmarket idag men väl 7768 + 0824.

Dom tre vegorna kan man då anta att dom använder.

Ante

Trevliga bilder!
Appropå Gladös 9700... Den fanns nere på stadsgården 167 i förrgår, och där fanns också en fotograf och hans kamera som dokumenterade bussen :D
<a href="http://www.omnibuss.se/forum/index.php?PHPSESSID=766b42b62c8212f7e9a2b322ce05fecd&topic=1815.msg12099#msg12099">Se inlägg här</a>

Här är förresten en bekant person i en, för mig, obekant på Stadsgården 160 buss :)
Allra troligast fick han köra en standard-sightseeing med en last engelskmän...
Där borta i röd kavaj skymtas förresten Johan Ekman, Vice VD Interbus/Ekmanbuss.



/A

Omni

Nix pix,
Italienare blev det...specialkörning med 12 personer :-)
Imorgon e det stadsgården 167 som gäller...8-16.30

Andreas Ljungqvist

Härliga bilder Uffe, kul att få se dina allster...