Uppdatering av forumet!

Startat av Björn Ax, 07 januari 2012, 18:59:08 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Jacob

Citat från: Nico skrivet 19 mars 2012, 07:03:18 AM
Har man bråttom kan man ju även lägga in en länk rakt av, utan att baka in den i text.

Har alltid undrat hur man gör för att "döpa" en länk...

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Blue

Citat från: Jacob skrivet 19 mars 2012, 21:56:28 PM
Har alltid undrat hur man gör för att "döpa" en länk...

//Jacob

[ url=www.länken.nu]länkens namn[/url]
^
Minus mellanslag efter klammern.
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

the0fiskis

vet att vissa forum har en likande fuktion inbygd vilket är väldigt smidigt  :)

Fredrik Gelin

Jag har sedan en tid tillbaka sett att det åtminstone i Tapatalk finns en grön fyrkant med bokstäverna OP bakom vissa forummedlemmars namn, vad betyder detta?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Björn Ax

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 21 februari 2018, 15:09:46 PM
Jag har sedan en tid tillbaka sett att det åtminstone i Tapatalk finns en grön fyrkant med bokstäverna OP bakom vissa forummedlemmars namn, vad betyder detta?

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk

Det visar i tråden att det är den som skapade tråden som svarat. Den som har OP vis namnet är alltså den som skapade den tråden du tittar i.
Original Poster står det för.

Fredrik Gelin

Aha, tack för svaret!
/Fredrik

Skickat från min SM-G903F via Tapatalk


Viking

Hej!

Jag har min profil inställd på Swedish men det verkar ändock som någon form av stavningshjälp eller liknande ticket (här hade tycker helt plötsligt ändrat sig till ticket lite mitt i texten upptäcker jag nu) att jag skriver på engelska och rättar texten (ibland) efter Engelsk stavning (t ex ändrar den ofta i till stor bokstav samt tar bort prickar i å ä ö ). Har någon ett tips om vad detta kan bero på.

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

Ersa

Funktioner som stavningskontroller sitter väl i webläsaren, och inte i forumets profilinställningar?

Harald Nordius

Ja, stavningskontrollen finns i webbläsaren. Man brukar kunna välja språk för stavningskontrollen genom att högerklicka i redigeringsrutan. Man kan behöva lägga till svenskt lexikon först. Man kan också välja att stänga av stavningskontrollen.

Viking

Citat från: Harald Nordius skrivet 02 augusti 2018, 11:17:48 AM
Ja, stavningskontrollen finns i webbläsaren. Man brukar kunna välja språk för stavningskontrollen genom att högerklicka i redigeringsrutan. Man kan behöva lägga till svenskt lexikon först. Man kan också välja att stänga av stavningskontrollen.

Hej, Tack för svar, men jag vet inte vad "redigeringsrutan" är så tacksam för närmare instruction :-)

//Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

pegee

Började köra tung trafik 1968. GDG sedemera Swebus på 70-talet. Linjebuss fram till sekelskiftet. Sedan några år med lastbil. Har lämnat linjetrafiken till förmån för charter i stället.

Viking

Tack peegee,

Precis vad jag behövde!

/Viking

Förstorar ni sidan så kan ni scanna denna och komma till min instagramsida

angel

Går det att använda på mobilen via taptalk?

Björn Ax

Citat från: angel skrivet 26 april 2019, 08:48:33 AM
Går det att använda på mobilen via taptalk?

Det går alldeles utmärkt. Bussnack finns på tapatalk.