Skolbuss i Borås kommun

Startat av S Svensson, 28 januari 2023, 20:30:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson

https://www.boras.se/utbildningochforskola/grundskola/skolskjutsochskolbusskortigrundskolan/fordigsombeviljatsskolskjutsmedskolbuss.4.1bf797ef1589280df2c16f5e.html

Här finns uppgift om vem som kör (vilket företag)grundskoleskolbuss.
Det är Ellös Buss ,Bergkvara Buss, Vy Buss och Vårgårda Buss.
Vad jag vet så har Vårgårda sina bussar i Fristad. Möjligen på något ytterligare ställe. I och för sig finns bussar i Alingsås,Vårgårda,Floby dessutom.

Bergkvara har bussar i Skene. Om det sedan finns ytterligare fordon kan de stå hemma hos förarna. Vy bussar brukar stå hos sina förare. Officiellt i Skene.

Det var några personer som frågade för ett tag sedan och svaret har säkert allmänintresse.

Bussmicke

Bra det finns tider för skolbussarna också. Bara klicka på resp. skola.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Bergkvara har i Borås en depå med stora bussar uppställda ca 5 och en mindre. De står ute på Ramnaslätt.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Sundås

Ramnaslätt är en av Sohlberg Buss gamla depåer som övertogs när Bergkvara köpte bolaget.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se