Allmänna bussforum > Busstrafik

Grönt ljus i Kammarrätten för Transdevs trafikstart i Roslagen och Norrort 2022

(1/37) > >>

buskörare:
Hörde precis att Transdev tydligen gått ut med att de får Norrort (E35) och Norrtälje (E38) trots allt. Men bara på intranät än, så inte sett det med egna ögon. Antar att det blir övertagande nästa sommar om det stämmer.

Rubriken förtydligad

igel:

--- Citat från: buskörare skrivet 22 juni 2021, 17:44:44 PM ---Hörde precis att Transdev tydligen gått ut med att de får Norrort (E35) och Norrtälje (E38) trots allt. Men bara på intranät än, så inte sett det med egna ögon. Antar att det blir övertagande nästa sommar om det stämmer.

--- Slut citat ---
I så fall måste det ju betyda att ingen har fått prövningstillstånd, och att beslutet om prövningstillstånd inte går att överklaga.

Ersa:
Det överensstämmer med vad jag hört från annat håll. Ärendet får inget prövningstillstånd i andra instansen Kammarrätten, och avslaget från första instansen Förvaltningsrätten gäller därmed.
Därmed torde det vara grönt ljus för Transdev att påbörja alla förberedelser nu, en gissning på datum för trafikstart borde bli omkring (eller strax efter) midsommar 2022.

buskörare:
Så om det inte går att överklaga, så antar jag att man kan räkna med att allt verkligen är klart? Så skönt att väntan är över! Nu hoppas vi på att man tänker om gällande dubbeldäckare på 670   8) Eller gör om 682, så den kan ta över jobbet som lokalbuss.
Och min dröm också, är förstås att man samkör linjer Norrort/Norrtälje, så man kan få se sig om lite.

igel:
I upphandlingen var tillträdelsetiden åtta månader, varför skulle trafikstarten först ske efter midsommar 2022?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion