H57 på linje 404 till Jarlaberg i Nacka...

Startat av Bussmicke, 12 februari 2021, 22:14:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Resenären

Ja visst den går väl mer i Nacka än i Stockholm men nånstans måste ju saker gå över gränserna. Linje 53 och 55 går ju också i Nacka, om än inte lika långt. Inför bron mellan Kvarnholmen och Nacka blev ju turerna till Kvarnholmen linje 402... och den är ju ofta rätt tom när den når Nacka Forum.

B10M

Vad spelar det för roll vilket nummer linjen har? Knappast någon utanför detta forum bryr sig om sådana här saker. Däremot blir resenärerna alltid förvirrade om man byter nummer hit och dit.

Bussmicke

Varför ifrågasätta ett intresse för något?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Resenären

Citat från: B10M skrivet 17 februari 2021, 13:30:04 PM
Vad spelar det för roll vilket nummer linjen har? Knappast någon utanför detta forum bryr sig om sådana här saker. Däremot blir resenärerna alltid förvirrade om man byter nummer hit och dit.

Jag tror att just i detta forum finns det flera som är intresserade av det. Jag till exempel. Man behöver ju inte läsa allt men ändå acceptera att intresse finns.

Linjenummer kan ju spela roll för att visa nåt särskilt syfte - typ stombussar eller expressbussar eller liknande. För vissa spelar det ingen roll men kanske för andra och inte minst administrativt - det är ju som Bussmicke visar så att tvåsiffriga nummer är innerstad (stadsbuss) och tresiffriga är det inte och olika hundratal visar var i regionen det är.