Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Då är det bara Gävleborg kvar att ta något avtal i då så har/har man haft verksamhet som Busslink/Keolis i alla län längs med Väg 40/E4 från Västra Götaland upp till Västernorrlands län då =)

Fredrik Gelin

Citat från: Ersa skrivet 11 maj 2021, 13:05:25 PM
Trafikstart juni 2022, förutsatt att inga överklaganden sker.
Avtalsspärren gäller fram till 21 maj enligt pressmeddelande från UL.
Enligt samma pressmeddelande verkar det bara ha varit Keolis och Nobina som lade bud på trafiken och anbuden skall ha varit nära varandra i pris och kvalitet.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Jan

Nobina försvarar Höganäs/Ekeby. Tar även trafik i Hässleholm och Höör. Allt 8+2 år.
I branschen 37 år

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan

I branschen 37 år

Bussmicke

Grattis och välkomna tillbaka till Hässleholm :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ola Å

Trafiknämnden i Region Stockholm har nu formellt beslutat om att förlänga E19-avtalen i trafikområde Stockholm södra (busstrafikområdena Huddinge/Botkyrka/Söderort och Nacka/Värmdö). Förlängningen träder i kraft vid årets hösttidtabellskifte och innebär att Keolis fortsätter bedriva trafiken södra och östra Stockholm fram till minst april 2023.

Citaro C2

Då hoppas jag verkligen att alla bussar från Swebus-tiden ryker. Annars hinner de bli 17-18 år.  ::)

Peter Öden

Hej !

Nytt trafikavtal för landsbygdstrafiken i Gävleborg träder i kraft under 2023.
Fn. är det Transdev som kör den (tidigare VS & Perssons Bussar).

Mvh Peter Ö

Buzzlover

Ja, ska bli ännu mer intressant hur man löser det med 47xx Omni 1 kortvagnarna.
Då dom är bundna till avtalet så lär dom ju bli kvar avtalet ut, men 2022 fyller dom 16 alltså blir dom nästan 17 när förlängningen som tidigast utgår.
Ska bli intressant å se lösningen till det problemet.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

BR

Citat från: Peter Öden skrivet 18 maj 2021, 19:42:11 PM
Hej !

Nytt trafikavtal för landsbygdstrafiken i Gävleborg träder i kraft under 2023.
Fn. är det Transdev som kör den (tidigare VS & Perssons Bussar).

Mvh Peter Ö

Transdev får dessutom en del "nya" bussar från Västerbotten till kommande höst/vintern.

Erling.L

Kan det inte bli så att de vagnar som blir för gamla ersätts ned överblivna vagnar från Jönköping o Göteborg
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

AO

Citat från: BR skrivet 18 maj 2021, 19:48:23 PM
Transdev får dessutom en del "nya" bussar från Västerbotten till kommande höst/vintern.

Vad rör det sig om för bussar? :)

BR

Bussarna som egentligen inte ens skulle ha kommit hit... skönt å sido men efter en hel del klagomål efter deras övertagande av regiontrafiken från dotterbolaget KR så köpte man VDL, som nu även fått betalaren för trafiken och reagera - bussarna uppfyller inte kraven helt enkelt, så dom ska ner till Gästrikland hela högen så fort alla nya Scania levererats i höst.

buskörare

Citat från: Buzzlover skrivet 18 maj 2021, 19:46:43 PM
Ja, ska bli ännu mer intressant hur man löser det med 47xx Omni 1 kortvagnarna.
Då dom är bundna till avtalet så lär dom ju bli kvar avtalet ut, men 2022 fyller dom 16 alltså blir dom nästan 17 när förlängningen som tidigast utgår.
Ska bli intressant å se lösningen till det problemet.

Vi hade ju lite samma sak med de äldre 81-vagnarna. Och de fick ju gå.