Trådbussarna i Landskrona

Startat av JesperO, 16 september 2008, 16:09:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JesperO

Jag skall kanske åka till Landskrona på höstlovet för att åka trådbuss. Min fråga är: Vilka linjer och turer går det trådbussar på?

Thomas Hansen

Enbart linje 3 Skeppsbron-Landskrona Station,tre stycken bussar rullar.

Thomas Hansen

JesperO

Tack för snabbt svar. Går det trådbussar på alla turer?

Thomas Hansen

På den frågan blir jag nog tyvärr svar skyldig,dock om man minns rätt så var det meningen att det skulle vara så.

Tyvärr har det av olika orsaker inte blivit så,en av dem varit skadegörelse mot fordonen  :( . I perioder med omläggning av linjen har även trådbussarna stått still.

Thomas Hansen

Jonas Strömblad

När jag åkte i förra veckan var det två trådbussar ute och rullade. Den tredje turen gick med förbränningsmotorbuss.
/J

Ersa


Jan

Citat från: Thomas Hansen skrivet 16 september 2008, 16:16:40 PM
Enbart linje 3 Skeppsbron-Landskrona Station,tre stycken bussar rullar.

Thomas Hansen

Fr.o.m januari är det meningen att 4 trådbussar ska rulla.
I branschen 37 år

Möllers


Jan

#8
Citat från: Mattias Möller. skrivet 17 september 2008, 17:02:25 PM
Se man en till slut  ;D

jag har faktiskt ingen koll på vilken kaross det blir. Får man drömma blir det en Van Hool.
I branschen 37 år

Möllers

hoppas det blir ingen solaris alls gisa på en Neoplan  ::)

Ersa

Citat från: Mattias Möller. skrivet 17 september 2008, 19:22:25 PM
hoppas det blir ingen solaris alls gisa på en Neoplan  ::)

Varför hoppas på nån ny uddavagn? Bättre att köra med det reservdelslager man redan har, än att skaffa ytterligare ett.

Magnus

Om man, som dom flesta på det här forumet är intresserad av bussar är det väl roligare med en uddavagn än ett reservdelslager :)

Ersa

Citat från: Magnus skrivet 17 september 2008, 21:47:35 PM
Om man, som dom flesta på det här forumet är intresserad av bussar är det väl roligare med en uddavagn än ett reservdelslager :)

Tja, jo. Men det kostar ju oftast mer än vad det smakar med höjda kostnader (skatt+biljettpriser) samt stående uddavagnar med reservdelsbrist. Men klarar man av det så!  :)

Leif D

Märklig debatt det blivit här.....
Finns det över huvud taget någon anledning att tro att det skulle bli något annat än en sån här....


BKV 610 vid Nagymezo i Budapest 2007-07-05. Foto Leif D.

Dvs en GANZ-SKODA Trolino 12, som är det namn under vilket Solaris-trådbussarna säljs numera.....  GANZ - SKODA
;-)

Jan

Citat från: Verspieder skrivet 17 september 2008, 21:21:14 PM
Varför hoppas på nån ny uddavagn? Bättre att köra med det reservdelslager man redan har, än att skaffa ytterligare ett.

Anledningen till att inte välja en likadan som innan är att man har dålig tillförlitlighet till dessa. Det är sällan som alla är klara för trafik. Massa elektriska småfel, dörrar som krånglar bland annat.
I branschen 37 år