Huvudmeny

Adressbok

Startat av Zella, 12 september 2008, 16:16:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Hur ska jag åka för att komma till... t.ex

Gata              Del              Närmaste hpl       Trafikerande linjer

Storgatan       Centrum       Sannagården        1. 41. 417. Natt 1. 417
Malmvägen      Aringsberg    Aringsberg C         14. 166. 310. Natt 914

Finns det någon sådan i SL-land, antingen över hela länet eller innerstan/förorten.     

Zella

Ok... tack. Jag lyckades införskaffa mig en över Gbg... kanske det ska tillägas att den är till för förarna vid kundfrågor typ.

Zella

Ja det kan jag förstå... är nog därför det går ett antal år emellan västrafiks adressböcker... väldigt bra att ha... men för dyrt som du säger. Finns ett modernare sätt... internet m.m.  :)

F.Å

Citat från: Lars Ödlund skrivet 12 september 2008, 20:50:16 PM
Jag tror att den försvann i Stockholm på -80 talet (den täckte innerstaden och närförorterna), den jag har är tryckt 1981.

Det blev för dyrt att trycka nya årligen med alla uppdateringar.

Besitter en komplett utgåva, vilken är slutredigerad 1997 och tryckt januari -98. Inkluderar hela Stockholms stad och dom närmaste kommunerna runt om. Har kommit till användning ett par gånger även om man får försöka komma på vilka linjenummer som inte stämmer, och hållplatser som bytt namn men det brukar lösa sig.

F.Å

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 september 2008, 17:35:36 PM
Men så sent delades den kanske inte ut till biljettförsäljare och bussförare/trafikledare?

Utdelad 1999, via SL Tunnelbanan AB. Själv var jag tågförare vid tillfället och fick ingen, endast tågvärdar (kanske stationspersonal också?) utrustades med dylika. Har kommit över den i efterhand.