Vinter på Klarabergsviadukten

Startat av Greger Larsson, 09 december 2007, 18:35:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Greger Larsson

Två bilder på SJ veckoslutsbussar vid Klarabergsviadukten trettondagen 1987.




Johan Hansson

trevliga bilder, kul å se bilder hur det såg ut innan man ens var född.
Jag föddes den 3 juli 1987.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Göran Nilsson

Gick SJ 2528 (th på andra bilden) också som långfärdsbuss? 2528 och 2529 gick ju under slutet av sin Swebus-tid i "vanlig" linjetrafik i Vänersborg/Trollhättan.
/ GNl

Göran Westman

SJ Buss 2528 är troligen på väg mot Karlshamn. Jag har för mig att Malmö/Helsingborgs bussarna och Karlshamn gick vid ungefär samma tid.

Ersa



Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson

Citat från: Göran Westman skrivet 09 december 2007, 21:05:40 PM
SJ Buss 2528 är troligen på väg mot Karlshamn. Jag har för mig att Malmö/Helsingborgs bussarna och Karlshamn gick vid ungefär samma tid.

Hej, Karlshamn kan nog stämma. Jag har en anteckning om att både 2528 och 2529 var stationerade i Blekinge kring 1986-87. Även 2517 lär ha funnits i Blekinge.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

S Svensson

Ofta användes Säffle bussar som förstärkning på veckoslutslinjerna. Några år framåt gick det regelbundet toalettförsedda Säfflebussar på veckoslutslinjerna.
Någon av 2528 och 2529 hamnade på slutet i Göteborg.

Simon Bertilsson

Fanns det veckoslutsbussar till Hörby? Jag vet att det åtmindstone för ett par årsedan fanns annonserat på ett hållplatsläge vid Hörby busstation, "veckoslutsbussar", utöver den normala linjen som stannade där. Dvs 470.

Göran Westman

Jag har för mig att Svenska Buss passerade Hörby på linjen Stockholm - Växjö - Malmö.

M224

Mmmmm 80-talet med dess riktiga vintrar! Härligt!  :)

Fredrik Gelin

Härliga bilder, den senare har ju ett visst historiskt värde då det ser ut som om Klaraterminalen fortfarande är under uppbyggnad.
Samma plats idag erbjuder en Klaraterminal som ju ser nästan likadan ut med div. fasadbitar som saknas, fast nu under demontering då det skall byggas ett stort hotell på platsen.
//Fredrik