Vinnare i bildgåtorna from Brittania + bonusbilder!

Startat av Andreas91, 05 augusti 2012, 14:05:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Hej alla!

Jag ber hemskt mycket om ursäkt för att det tog så lång tid för mig att återkomma om rätta svar och bonusbilder på mina bildgåtor från England. Orsaken var att jag blev sjuk och valde att prioritera vila framför att spendera tid framför burken. Nu har jag dock piggnat till sedan några dar tillbaka, så jag tänkte så här: Bättre sent än aldrig...  ;)

Här är originaltråden http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=54520.0 och de rätta svaren har levererats från olika personer. Först ett stort tack till er som ville delta och gissa på bildgåtorna! Sedan vill jag utbringa ett stort grattis till Pickos som svarade rätt på bildfråga 1 - det rörde sig alltså om Gatwick Airport. Ett stort grattis även till PB, som fick till helt rätt svar på bildfråga 2: Fotot togs i centrala Bournemouth. Sista bildgåtan fick ett rätt svar både från Pickos och PB - här var rätt stad St. Austell.

Återigen mycket bra jobbat! =)

Här kommer bonusbilderna och vi startar då med en bonusbild som inte har något att göra med kollektivtrafiken, utan något som snarare är väldigt typiskt för detta land (kanske skall uttrycka mig så här istället: något som inte är så vanligt åtminstone i övriga Europa...)

 
På Londons ringled (M25:an) Det var lite ovant först, men det gick snabbt att ställa om.

Här är bilderna från Gatwick:







I Bournemouth kom dessa på bild:







och slutligen en serie bilder från St. Austell:
















Hoppas att bilderna uppskattas! :) Ha det gott!