Vinter i Danderyd (Keolis)

Startat av Mikael T Nilsson, 10 januari 2012, 16:14:52 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep från ett något snöigt Danderyd. Lika bra att dokumentera lite när det för en gångs skull ligger lite snö i backen. Först B9S-vagn 6323, som precis har avgått från Djursholms torg på linje 606.



Sedan en annan av Täbys många Scania Omnilinkledvagnar på samma linje och samma ställe.



En annan del av kommunen, nämligen Enebyberg och hållplats Enmans väg. Keolis 3655 lastar resenärer mot Danderyds sjukhus.



Slutligen en av Täbys många kvarvarande Volvo B10M/Säffle ledvagnar. 5615 var under några år stationerad i Norrtälje tillsammans med systervagn 5614, men vagnarna flyttades till Täby då Nobina blev trafikutövare för Norrtäljetrafiken.

Bilderna i svepet är några av Keolis Täby/Norrorts vanligaste vagntyper.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Möllers

Har visst snöat i Stockholm ser jag, är så glad slippa det nera vid skåne rena hösten här.

Mikael T Nilsson

Citat från: Mattias Möller. skrivet 10 januari 2012, 16:16:31 PM
Har visst snöat i Stockholm ser jag, är så glad slippa det nera vid skåne rena hösten här.

Ja, men bara lite snö, som beräknas smälta bort inom några dagar  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Björn Lövdahl

Trevliga bilder. Vintern livar ofta upp lite på bilder!

//Björn -  som gillar vintern;)
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Camilla

Citat från: Mattias Möller. skrivet 10 januari 2012, 16:16:31 PM
Har visst snöat i Stockholm ser jag, är så glad slippa det nera vid skåne rena hösten här.

Hur ska du ha det? för ett tag sen skrev du ju att du läntade efter snön men nu har du ändrat dig

Camilla

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 10 januari 2012, 16:20:26 PM
Ja, men bara lite snö, som beräknas smälta bort inom några dagar  :)
Fina bilder micke.
Snön är nog snart borta för nu är det  +1 på värmdö

Möllers

Efter som snart är vindern över vill jag slippa snön nu, snart vår ju  :)
Snön bara ställer till det kolla denna länken http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14189674.ab

Camilla

Citat från: Mattias Möller. skrivet 10 januari 2012, 23:18:03 PM
Efter som snart är vindern över vill jag slippa snön nu, snart vår ju  :)

Det är ju vinter ca 1½ månad till så över är den ju inte ännu

Möllers

Jag tror vi slipper det här är för varmt om det ska snöa här nere i skåne.

Mikael T Nilsson


Citat från: Björn Lövdahl skrivet 10 januari 2012, 19:12:48 PM
Trevliga bilder. Vintern livar ofta upp lite på bilder!

//Björn -  som gillar vintern;)

Tack!  :)
Idag är snön borta.

Citat från: Camilla skrivet 10 januari 2012, 22:52:10 PM
Fina bilder micke.
Snön är nog snart borta för nu är det  +1 på värmdö

Kul att du uppskattade bilderna :)
Idag är snön borta även här på norrsidan.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Traesk

Trevligt med bilder från min barndomshållplats Enmans väg! Där har man stått många gånger och sett fulla bussar passera utan att släppa på passagerare...

Mikael T Nilsson

Citat från: Traesk skrivet 11 januari 2012, 10:23:36 AM
Trevligt med bilder från min barndomshållplats Enmans väg! Där har man stått många gånger och sett fulla bussar passera utan att släppa på passagerare...

Där ser man. Kul! För tio år sedan var det mest skog kring hållplats Enmans väg, men sedan byggdes ett bostadsområde sydväst om hållplatsen och för ett år sedan stod en ny handelsplats färdig sydost om hållplatsen.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.