*drumroll* - bilder fråååån... ÄNGELHOLM! 11/9 *tada* med ny kamera =)

Startat av virtual1, 12 september 2007, 21:27:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Hade alldeles för lite bilder från Halland för att det skulle passa fotoalbumet ;-) - så vad kunde vara bättre än att
göra en hästresa Stockholm-Göteborg-Varberg-Falkenberg-Halmstad-Ängelholm-Lund-Stockholm på en dag? *ler* - inspirerad
av alla Ängelholmsbilder här så kan jag ju inte låta bli att lägga ut några av gårdagens godbitar från den sköna stan *ler* -

Ängelholm ligger mig varmt om hjärtat då jag spenderat många sköna sommardar här då jag var liten, en numer bortgången
kär gammal släkting bodde på Sockerbruksgatan så det var en ren nostalgitripp att koma hit! - även om stan ändrat
sig rejält sen de 20? år sedan jag var här sist! Som bonus ligger nederst en bild på den vackra Rönne å, taget precis från Järnvägsgatans bro!

Kommentera gärna o säg om ni gillar bilderna eftersom min nya Nikon D80 var ute på sin jungfrufärd :-D







Bussmicke

Mycket trevligt, det verkar vara inflation på Ängelholmsbilder nu de senaste dagarna.. ;)
Fick du inte "Grönboggie"?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2007, 21:37:48 PM
Mycket trevligt, det verkar vara inflation på Ängelholmsbilder nu de senaste dagarna.. ;)
Fick du inte "Grönboggie"?

Skoja inte, gissa om man blev förvånad då man kom hem o läser Bussnack för första gången på två dar o ser att forumet är översållat med Ängelholmsbilder *skrattar* - tackar tackar iaf =) - o visst fick jag grönboogisarna, två av tre blev det, men rent bildkvalitetsmässigt var de bilderna inte au pair med de ovan, så jag lägger inte upp dem - ännu!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2007, 21:44:25 PM
Grattis till kameran aif.

Tackar! - hann inte testa 55-200 nu, men tycker nog at 18-135 gör sitt jobb hyfsat bra =)

Möllers

Trevligt bilder.
Allt tid roligt med nya saker dom din nya Kamera.
Tycker du skulle få bättre bilder ifrån den blev lite besviken på några bilder.

virtual1

Citat från: Möller. skrivet 12 september 2007, 21:46:54 PM
Trevligt bilder.
Allt tid roligt med nya saker dom din nya Kamera.
Tycker du skulle få bättre bilder ifrån den blev lite besviken på några bilder.

Tack :-) - men vilken/vilka av bilderna gillade du minst? - tycker själv att de blev rätt lyckade allihopa, men smaken är som baken ;-) - betänk också att det var runt sextiden på kvällen, så solen stod tämligen lågt o det är många skuggor!

Bussmicke

Mats, det såg jag på bilderna och med en sån ljussituation är det svårt att få till vettiga bilder.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Möllers

Tycker isakssonbussen var den bästa bilden sen DABen var ochså bra.
Sen dom andra blev inte så bra.

Möllers

Jag vet det är svårt att fota ner det är sol ute.
Jag fotar helst det finns ingen sol ute då  ;)

virtual1

Citat från: Möller. skrivet 12 september 2007, 21:51:17 PM
Tycker isakssonbussen var den bästa bilden sen DABen var ochså bra.
Sen dom andra blev inte så bra.

Skönt, då tycker vi båda två att de var de bästa ;-) - sen är det solen som ställer till för de övriga, bilden på 6733 hade vart bättre om det inte stått en buss framför. Men kom inte o säg att naturbilden var dålig, den älskar jag själv *ler* - ska visa lite bilder från Halmstad sen som du nog kommer gilla mer :-)

Bussmicke

Naturbilden var det inget fel på, kanske lite mer täckning i skuggorna men man kan inte få allt.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 12 september 2007, 21:59:13 PM
Naturbilden var det inget fel på, kanske lite mer täckning i skuggorna men man kan inte få allt.

Bättre såhär? =) - bilden var obearbetad innan så ;-)


Möllers

Ingen fel på den bilden alls.
O Man bussen blev ochså bra där den glömmte jag  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.