Vill veta vilka som ägde denna tidigare

Startat av Mathias Rickman, 15 maj 2010, 23:18:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathias Rickman




Jag kolla upp denna buss det står fem ägare innan är det någon som vet i detta forum vilka som ägde denna just nu är det ju scotts som äger den

Andreas

Senaste ägaren enligt SBH var Wist Last & Buss AB i Östersund. Den verkar ha levt i Östersund hela tiden och har hunnit vara registrerad hos Wist Last & Buss AB två gånger under sin livsperiod.

j-a

Även Danielssons Express  Östersund verkar ha haft den,tycker mig känna igen reg nummret,kan KR trafik haft den på Inlandsexpressen  Mora-Östersund också???Eller hade deras liknande bokstavskombinationer??

Ulf Fernestad

#3
Danielssons Express, Östersund är en Ägare.
Första ägare är Mohlins Bussar.
KR-Trafik hade en buss med reg.nr. AHP 541

Staffan Sävenfjord

Så här såg den ut år 2006 när den ägdes av Danielssons.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Peter Öden

HEJ !

Kan tiläggas oxå att bussen en tid stod avställd i Gävle.

Mvh Peter Ö

Esbjörn

Tidigare hade den Härjedalslack.


Danielssons Busstrafik AHP901 i Östersund den 6/6 2003.

Mathias Rickman


Ulf Fernestad

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 maj 2010, 03:10:40 AM
Danielssons Busstrafik (senare namnändrat till Danielssons Express) var första ägare på denna vad jag kan se.
Mohlin hade en identisk buss, AHR881 som förstördes i en brand vid Tännäs.

AHP541 är en Carrus Regal som alla till KR av denna modell, de övriga köpte Star 502
Helt rätt angående AHP 901,
// Ulf

j-a

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 maj 2010, 03:10:40 AM
Danielssons Busstrafik (senare namnändrat till Danielssons Express) var första ägare på denna vad jag kan se.
Mohlin hade en identisk buss, AHR881 som förstördes i en brand vid Tännäs.

AHP541 är en Carrus Regal som alla till KR av denna modell, de övriga köpte Star 502
Ja just de,det tänkte jag faktiskt inte på att Krs är Regaler med runda strålkastare :)