Vilken tycker du är den snyggaste stadsbussar ?

Startat av chbuss82, 14 maj 2009, 10:08:47 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

chbuss82

Vilken tycker du är den snyggaste stadsbussar  ???

Själv gillar jag snyggaste Neoplan N45xx samt MAN Lion City.



// Christian

Mustman

Volvo B10L, tror jag den heter! De är fina bussar de
"Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar."

Jacob

#2
Citat från: chbuss82 skrivet 14 maj 2009, 10:08:47 AM


Håller med chbuss82. Detta är den snyggaste stadsbussen. Neoplan har snyggare design än MAN :) Men Electroliner är snäppet vassare ;) http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=14193.0

//Jajje
Särskrivning är en dödssynd!

Niklas Bygdestam

Citat från: chbuss82 skrivet 14 maj 2009, 10:08:47 AM
Vilken tycker du är den snyggaste stadsbussar  ???

Själv gillar jag snyggaste Neoplan N45xx samt MAN Lion City.



// Christian

Bland moderna bussar håller jag helt med. Jag gillar också dessa bussar och tycker att de kanske är de absolut snyggaste stadsbussarna som tillverkas idag. En annan som jag annars gillar är Mercedes Citaro

Bland äldre stadsbussar är Scania CR 76 finast tycker jag :D
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Möllers

Buss jag tycker bäst om är denna snygg är den med  :)



yngrot

Cr 76 är en favorit iaf.. :)  eller en gammal Hägglundare...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Jag tänkte först på min favorit Solaris Urbino... men den föll på de små strålkastarna. Så det får bli denna inte helt okända modell!  8)


Johan B


Martin Maltkvist

Citat från: Verspieder skrivet 14 maj 2009, 20:01:36 PM
Jag tänkte först på min favorit Solaris Urbino... men den föll på de små strålkastarna. Så det får bli denna inte helt okända modell!  8)
Instämmer med föregående talare och önskar att modellen dessutom hade runda lyktglas som övriga CN113.
Vad beträffar bussar av mer modernt snitt ligger MANs stadsbussar med senaste fronten väldigt bra till och en buss med harmoniserande färgsättning skulle få 5 extra guldstjärnor av mig.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Cero

Min röst får falla på Omnicity/Omnilink, om vi talar om moderna plastbussar. De har en design (som man kan gilla eller inte) till skillnad från stereotypa ickedesignade lådliknande tyska fordon. Talar vi om äldre bussar föredrar jag Scanias CR-bussar, Büssings 60-talare och givetvis Routemastern.

Tobbe--

Citat från: chbuss82 skrivet 14 maj 2009, 10:08:47 AM
Vilken tycker du är den snyggaste stadsbussar  ???

Själv gillar jag snyggaste Neoplan N45xx samt MAN Lion City.



// Christian
Håller med dej absolut! :D Den snyggaste bussen ;P

bussgrabben

MAN och Neoplan går fetbort för mig, likaså Omniserien. Eftersom Verspieder dissade Solaris får jag rösta för dem. Tyvärr har jag ingen egen bild på en ledvariant. Jag tycker proportionerna blir bättre på den nämligen.



Om än jag har en ovanligt stark dragning för Volvo B9S också.

Jacob med C

Tycker att Scania CN113 är den snyggaste stadsbuss.

Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Martin Maltkvist

Citat från: Jacob med C skrivet 14 maj 2009, 22:06:56 PM
Tycker att Scania CN113 är den snyggaste stadsbuss.


Självklart!
Den har i mitt tycke allt som en "moderiktig" stadsbuss behöver, dubbla blinkers och stora runda lyktglas.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

chbuss82

Snyggaste Scania CN 113



MAN Lion City



// Christian