"slipsen stryper blodcirkulationen till hjärnan"

Startat av Jo, 30 juli 2007, 19:34:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jo

Efter den utdragna slipsdiskussionen vill jag gärna länka till en artikel på idg.se som behandlar ämnet: http://www.idg.se/2.1085/1.115170


Omni

Klart...drar man åt den så man inte kan andas kan det säkert vara så.
Men har man redan en hjärna...som inte är strypt...ser man ju till att inte ha den så åtdragen antar jag...

Dummare har jag sett..men det är sällsynt

Ersa

#2
Dumheter! Slipsen sitter inte åt mer än vad skjortan redan gör.
På kontoren får väl de göra som de vill, men min chaufförsuniformsslips rör man ej.

Kinslayer

Slipsen hör till om man kör buss....det är bara så. Tycker inte den är speciellt störande men drar inte åt så jag spyr heller iofs..... ::)

Wolfie

Citat från: Verspieder skrivet 31 juli 2007, 18:30:34 PM
Dumheter! Slipsen sitter inte åt mer än vad skjortan redan gör.
På kontoren får väl de göra som de vill, men min chaufförsuniformsslips rör man ej.

Det beror på hur stor hals man har, vissa skjortor kan man skippa översta knappen, och då blir det garanterat tajtare med slips. Fast man drar ju åt så hårt man själv vill, och om man vill strypa sig så varsågod för mig.

Jan Nilsson

Bussens befälhavare bör ha det drag av stil och och den statushöjning och respekt som slipsen ändå på något sätt ger. Trist att vi i Sverige ska vara så rädda för det lyft som traditioner och klassisk klädkod kan ge. Gärna T-shirt, men inte jämt och inte på en tjänsteman som representerar något, som chauffören faktiskt gör.
Risken att slipsen begränsar hjärnverksamheten får väl tas som ett skämt.
Anser en som står utanför yrket men uppskattar en välklädd chaufför.

Jonas Strömblad

Citat från: Jan Nilsson skrivet 02 augusti 2007, 00:44:21 AM
Bussens befälhavare bör ha det drag av stil och och den statushöjning och respekt som slipsen ändå på något sätt ger. Trist att vi i Sverige ska vara så rädda för det lyft som traditioner och klassisk klädkod kan ge. Gärna T-shirt, men inte jämt och inte på en tjänsteman som representerar något, som chauffören faktiskt gör.
Risken att slipsen begränsar hjärnverksamheten får väl tas som ett skämt.
Anser en som står utanför yrket men uppskattar en välklädd chaufför.

Tack!!!
Välstruken skjorta med slips, byxor och mörka strumpor och skor. Sen kan man hålla på med västar och annat om man vill...
/J