Huvudmeny

Vinter i Täby

Startat av Fredrik Gelin, 26 november 2008, 14:37:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Gelin

Det blev vinter ännu en gång märkligt nog:


Swebus 4146 passerar Karby gård på linje 524 mot Arninge
Kör Märsta turer mitt på dagen eller är 4146 utlånad till Vallentuna?


Swebus 4686 passerar Runslingan, även denna gång på 524 mot Arninge.


Busslink 5619 hälsar artigt med ett helljusblink vid Runslingan på sin väg mot Danderyd.




För variationens skull tar vi två bilder åt andra hållet också...
Först Busslink 6604 och sedan 4608 som bägge passerar Karby Gård mot Täby Kyrkby, dock vid helt olika tillfällen.

Själv tycker jag att det är synd att snön försvinner, men andra blir säkert glada för det (Kommunen t ex).
//Fredrik

Patrik

Vallentuna kör väl inga turer?
Alla går ju till/från Väsby.

Karsten

Citat från: Patrik skrivet 26 november 2008, 14:46:55 PM
Vallentuna kör väl inga turer?
Alla går ju till/från Väsby.

Det utgår 3 turer från Vallentuna och en från Arninge på morgonen, och det avslutas 4 turer i Vallentuna vid 19.30-tiden. Allt annat än att merparten/alla turer körs av Vallentuna verkar orimligt. Eventuellt kör Märsta någon "lunchavlösningstur" eller så sker ett visst trafikutbyte med andra linjer i Väsby, men jag tycker mig ha förstått att allt utom kvällskörningarna Väsby-Vallentuna-Väsby körs av Vallentuna.

Mikael T Nilsson

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 november 2008, 14:37:03 PM
Det blev vinter ännu en gång märkligt nog:


Busslink 5619 hälsar artigt med ett helljusblink vid Runslingan på sin väg mot Danderyd.


Själv tycker jag att det är synd att snön försvinner, men andra blir säkert glada för det (Kommunen t ex).
//Fredrik

Snygga vinterbilder! 5619 levererades, om jag inte missminner mig, ursprungligen till SL Buss Björknäs, men omplacerades till Täby/Norrort i samband med att Swebus blev ny entreprenör för SL-trafiken i Nacka/Värmdö (Björknäs).
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 november 2008, 14:37:03 PM
Busslink 5619 hälsar artigt med ett helljusblink vid Runslingan på sin väg mot Danderyd.

Kände han igen TL-uniformen? ;)

Karsten

Citat från: Norrortsmicke skrivet 26 november 2008, 16:19:11 PM
Snygga vinterbilder! 5619 levererades, om jag inte missminner mig, ursprungligen till SL Buss Björknäs, men omplacerades till Täby/Norrort i samband med att Swebus blev ny entreprenör för SL-trafiken i Nacka/Värmdö (Björknäs).

Korrekt!

Magnus_J

Citat från: Karsten skrivet 27 november 2008, 10:43:28 AM
Korrekt!

meddelande från busslinks "FRA-avdelning"
fotografen var undercover i civilt utförande.
dock ej klart om det var försvarets snökamouflage eller snöhögar..
;D :D

Mikael T Nilsson

Citat från: Karsten skrivet 27 november 2008, 10:43:28 AM
Korrekt!

Tack för bekräftelsen! 5611 lär ha varit den första i serien av denna busstyp hos SL Buss. Littera var H20A.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.