"sopbussen" Swebus Halmstad

Startat av Richard1250, 16 augusti 2008, 19:27:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richard1250










Ursäkta kvalitén ljuset var inte det bästa.

En sopbuss till allmän beskådan det är Swebus inv nr 6453 som har sin placering i Hyltebruk.

Richard

Mikael T Nilsson

Mycket trevliga bilder. Tack för intressant dokumentation av denna vagn.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Bra bilder men snygg??? det var nog bland det värsta jag sett på länge...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Richard1250

Citat från: yngrot skrivet 16 augusti 2008, 20:05:07 PM
Bra bilder men snygg??? det var nog bland det värsta jag sett på länge...

Jag kan nog lugna dig med att detta inte är hur bussen kommer att se ut hela tiden.
Det kommer i Halmstad under september månad att pågå en stor miljökonferens med utställningar , miljöföretag som visar upp sig och en sopopera (musik) när det sen är slut ska bussen åter ha sin gamla Hallandstrafikmålning.
Bussen fungerar som ett dragplåster inför den sora miljökonferensen i Halmstad för att locka folk helt enkelt

MVH

Richard

yngrot

Tur den inte blir så alltid.. men man kan ju undra hur många den lockar...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Johan Hansson

Richard, grattis till fångsten.
Bussen syns iallafall.
Jag har sett snyggare strapning dock.
Bussen stod på swebus depå i Halmstad i fredags,den är stationerad i Hyltebruk men rullar dagligen till Halmstad.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Richard1250

Jag vet men den går tydligen bara mellan Halmstad - Laholm , Halmstad - Falkenberg och Halmstad - Hyltebruk kan ju vara svårt att fota den om man inte vet var den är, jag hade i alla fall tur idag en swebusförare sprang efter mig med andan i Halsen i staden hehe för att tala om att den stod på Norra Station.

Och precis som jag skrev ovan så är den placerad i Hyltebruk.
Sen vem som fotar den spelar väl egentligen ingen roll bara alla på bussnack får ta del av den hmmm ja speciella stripningen ;-)

Richard