Vilka upphandlingar väntar vi svar på närmast?

Startat av virtual1, 16 maj 2013, 11:47:12 AM

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

#1680
Hur går det med Keolis överklagande av Nobinas vinst i Nacka-Värmdö, Botkyrka och Stockholm Söderort då? Väldigt tyst på den fronten.

Att jag vurmar för dessa  platser beror på att jag är uppväxt i Botkyrka så därför av extra intresse av hur hur det går där, Hade en skolkamrat i gymnasiet i Västberga och hon var polare med en tjej i Gustavsberg 1990 som hon pusslade ihop mig med 1989 och hade ett förhållande med sen i Gustavsberg 1990 'så det blev många resor till Meitens väg i Gurra på Värmdö, Båtsmannen  var deras hållplats på linje 420, 422 och 425 om jag minns rätt.


/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: BR skrivet 15 februari 2022, 15:35:26 PM
Nu är de samma med linje 31 etc där Busspoolen kommer bli vinnaren.

34 Dorotea - Åsele - Lycksele
32 Lycksele - Skellefteå
31 Umeå - Hemavan
Kommer Falcks Omnibus vara med i detta sen? De kör ju 31 nu,

Om nu inte även denna tilldelning överklagas.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

BR

Nej, Falcks är inte med i Busspoolen utan kör bara i nuläget till 31/3 2023 om inte vinnaren behöver mer tid på sig för trafikstart.

BR

Då har tydligen Boreal överklagat den nya tilldelningen av trafiken till Busspoolen och Connect Bus.

Erling.L

Keolis behåller hisingen o vinner Expressbussar för Västtrafik enligt Keonet
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus


Knallhatt

Storvinst för Keolis i Göteborg
Och här: https://www.bussmagasinet.se/2022/03/storvinst-for-keolis-i-goteborg/

Upphandlingen innebär också att Göteborg får ytterligare 50 elbussar. Totalt gällde upphandlingen 176 bussar.
De som inte går på el ska köras på biogas eller biodiesel. Upphandlingen gällde dels expressbusstrafik, dels trafiken på Hisingen.
De nya avtalen startar i juni 2023 och juni 2024 och gäller till juni 2033.

virtual1

Med expresstrafik avses (f.d) Svart Express?

Knallhatt

 Expresslinjerna Svart, Röd och Lila byter namn till X5, X6 och X90. Även linjerna 176 och 177 döps om och kommer framöver kallas X76 och X77.

virtual1

Jo, jag såg det, men det var inte så givet att det hade med anbudsvinsten att göra.

VästSverige


Bussmicke

#1691
Grattis Keolis  :)

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

VästSverige

Vad kommer hända med Stenungsund Express,Tjörn Express,Marstrand Express och Orust Express kommer dem få X nummer?

Hoppas dem kommer med fler Linjekartor frågade Västtrafik.

Knallhatt

#1693
Som jag har svarat tidigare:

Trafikstart på StenungsundExpress, TjörnExpress och OrustExpress var i juni 2016.
Kontraktet är på åtta år plus två optionsår.
Utan optionsår går kontraktet ut i juni 2023, löses optionsåren ut går kontraktet ut i juni 2025.
En ny upphandling kommer preliminärt under hösten 2024 om optionerna löses ut.


Det innebär att SIU (Samråd Inför Upphandling) kommer vara tidigt under 2024 och det innebär att VT kommer arbeta med anbudsunderlaget under andra halvan av 2023 och första halvan av 2024.
Detta under förutsättning att optionerna löses ut. Det innebär att det är för tidigt att säga hur det blir med dessa linjer. Ser man på linje 100 så skulle den ha varit en "Regionexpress" (med lila front) och därför bibehållet linjenummer i stället för ett X-nummer. Hur det blir med SNUX, TEXP och OEXP får vi se...