En liten skandal (?) i Stockholm...

Startat av Wetjo, 05 juni 2011, 09:17:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.


Ersa

Hade Wennerholm varit medlem i en intresseorganisation för utökad tunnelbana hade Stockholmarna ställt sig upp och gett stående ovationer. Men nu när det gäller spårväg slår man bakut...

Hagri

Intressant frågeställning.
I grund och botten beror det på den integritet de inblandade har och om de har känsla för när de börjar närma sig gränsen för korruption.
Att ett sådant här forum finns är naturligt och kan spara pengar åt alla inblandade. Kan man hitta en samsyn på teknikfrågor och fordons för att slippa allt för mycket speciallösningar gynnar det skattebetalarna.
Uttalandet om att tunnelbanan skulle vara färdigutbyggd är något förhastat då tiden inte står stilla utan är föränderlig.
Göteborg har ingen tunnelbana utan kör spårvagn och buss. Hade Göteborg haft möjlighet att bygga tunnelbana hade det antagligen funnits fler övergångar under älven med tunnelbanan än dagens enda för spårvagn. Linjesträckningen en annan  samt restiderna genom centrum kortare.

Staffan Sävenfjord

Christer G Wennerholm är också ute i blåsväder för att det aldrig går att få tag i honom. Säkraste sättet är tydligen att hitta honom på någon av Stockholms vimmelställen.
http://www.busstidningen.se/2011/06/04/storsta-m-tidningen-sagar-wennerholm/

Wennerholm är också ordförande i Svensk Kollektivtrafik, en organisation som bör vara neutral i valet mellan spårvagn, tunnelbana och buss. Jag tycker nog att han sitter på lite väl många stolar och kanske inte så konstigt att han är svår att få tag på.


Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)