Örebrobussar och dubbeldäckare i Vallentuna

Startat av buskörare, 19 mars 2022, 16:40:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

buskörare

Transdev har hämtat hit flera Närke-blå Volvo. Till ersättningstrafiken för Roslagsbanan i sommar antar jag, men är det några som vet vilka det är? Är det Weidermans gamla?


----
Edit: Rubriken korrigerad till en bredare titel
/Ersa

Buzzlover

Inventarienummer på dom börjar är i 1 eller 2 siffriga serien, en av dom heter just "1".
Själv vet jag inte men tillägget av inventarienummer serie tror jag kan hjälpa folk luska ut vart dom kört innan.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Peter Rost

När tar Transdev över trafiken på Roslagsbanan?

//Peter

Nico

Vill minnas att det är sagt den 15 april.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa


Bussmicke

Citat från: Buzzlover skrivet 20 mars 2022, 11:33:51 AM
Inventarienummer på dom börjar är i 1 eller 2 siffriga serien, en av dom heter just "1".
Själv vet jag inte men tillägget av inventarienummer serie tror jag kan hjälpa folk luska ut vart dom kört innan.

Denna bl a.?

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Jag ska försöka komma ihåg att åka förbi där senare idag, kanske kan se regnr.

Bussmicke

Ja det vore trevligt, Tack på förhand.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

EFB566 
AGR775
BRC086
BPB476
BRD172

stod i Okvista nu när jag åkte förbi.

Fredrik Gelin

Citat från: Buzzlover skrivet 20 mars 2022, 11:33:51 AM
Inventarienummer på dom börjar är i 1 eller 2 siffriga serien, en av dom heter just "1".
Själv vet jag inte men tillägget av inventarienummer serie tror jag kan hjälpa folk luska ut vart dom kört innan.

De har Björks nummer 1, 8, 12, 29 och 30 (inget samband med Buskörares ordning).

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

buskörare

Fler än jag som var nyfikna  :) Såg du dubbeldäckaren i hallen?

Fredrik Gelin

Nej, den missade jag faktiskt.
Jag vågade mig inte innanför staketet, men det låter som att det får bli en tur till när jag har vägarna förbi...

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk


Bussmicke

Citat från: buskörare skrivet 20 mars 2022, 15:45:33 PM
EFB566 
AGR775
BRC086
BPB476
BRD172

stod i Okvista nu när jag åkte förbi.
Citat från: Fredrik Gelin skrivet 20 mars 2022, 16:06:39 PM
De har Björks nummer 1, 8, 12, 29 och 30 (inget samband med Buskörares ordning).

Alla fd. Kumla.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

buskörare

Såg den av en slump, lite blått i ögonvrån fick mig att reagera och sen såg jag att det var nått högt där inne.
Norrorts dubbeldäckare ska enligt infomöte stå i Okvista och Vaxholm pga höjden på portarna där och vi har funderat mycket på det. Så kanske får dessa tankas och tvättas "där uppe" då.

Fredrik Gelin

Har de fixat ett verkstadsspår i Okvista då?
Har för mig att det finns en plats i Täby som har högre portar än de andra, men den användes mest för andra ändamål än att skruva på min tid där.
Sedan måste de ju tankas som sagt, går de in i tvätthallen i Täby?
Det blir kanske en logistisk utmaning om alla skall tanka i Okvista.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk