Märsta station 1998

Startat av Bussmicke, 09 augusti 2013, 13:19:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikey

Alltid trevligt att få se bilder från den tiden då det fanns mer än en bussmodell i trafik... :)

Bussmicke

Instämmer. har mer godis som inte är inskannat än :)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

SL i Wien

#3
Citat från: Bussmicke skrivet 09 augusti 2013, 15:24:52 PM
Instämmer. har mer godis som inte är inskannat än :)

Då hoppas jag att du snart har tid att skanna något ...
MvH Markus

Peter Rost


virtual1

Citat från: Mikey skrivet 09 augusti 2013, 13:47:30 PM
Alltid trevligt att få se bilder från den tiden då det fanns mer än en bussmodell i trafik... :)

Fast det vette fasen, just Märsta har väl i urminnes tider i stort sett bara huserat Scanialeder i inte alltför varierande omfattning. Huddinge satt på nästan bara CN113 i kort/ledvariant i bra många år, medans Botkyrka och Nacka/värmdö nästan bara hade Volvo/Säffleleder och innerstan var också nedlusad med CN113. Lätt att glorifiera, men Stockholmsdepåerna har nog inte vart kända för extremt mycket variation så länge jag kan minnas IAF....

Mikey

Fast så länge jag kan minnas så har det alltid funnits några undantag, som inte var CN113. På bild 2 skymtar man exempelvis en Säffleledvagn i bakgrunden. Nu för tiden är det bara OmniLink, och absolut inget annat. Över sommaren fanns det inte ens två olika versioner av Omnilinkarna, utan bara Omni II...

virtual1

Citat från: Mikey skrivet 13 augusti 2013, 14:27:03 PM
Fast så länge jag kan minnas så har det alltid funnits några undantag, som inte var CN113. På bild 2 skymtar man exempelvis en Säffleledvagn i bakgrunden. Nu för tiden är det bara OmniLink, och absolut inget annat. Över sommaren fanns det inte ens två olika versioner av Omnilinkarna, utan bara Omni II...

Jodå, men undantag har ju alltid funnits, skulle dock säga att variationen nästan är större idag generellt sett än vad det var då i Sthlmstrakten, men att just Märsta/Upplands väsby (och Ekerö) är undantagen där det varieras väldigt lite.