Ny H27A Gripen

Startat av Anders Lundén, 15 april 2013, 19:55:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén


Niclas Wennerlid

Leveransbild? Stället känns bekant men jag kan inte riktigt placera vars bilden är tagen..

// Niclas

JDS


Fredrik Klint

Trevligt, men H27L om vi ska vara petiga  ;) Täby som ny (eller?) men detta kan ju vara ett annat garage.

BengaB40

Hej! Nu kanske jag är ute och seglar eller snarare flyger, men kan den här bussen ha något samband med den olycksaliga uppvisningen av JAS Gripen över Stockholm i augusti 1993? Hälsn. BengaB40

virtual1

Citat från: JDS skrivet 16 april 2013, 07:21:27 AM
Ösmo?

Knappast, om man inte byggt om på plan så har ju bussarna sina uppställningar mot järnvägen till, då borde det inte finnas en byggnad i vänsterkant på bilden.

JDS

Citat från: virtual1 skrivet 17 april 2013, 14:20:37 PM
Knappast, om man inte byggt om på plan så har ju bussarna sina uppställningar mot järnvägen till, då borde det inte finnas en byggnad i vänsterkant på bilden.

Jaha, jag menade att järnvägen skulle vara till höger, är det inte uppställning åt båda hållen? Nåväl, det var bara en gissning.

Buss-busen

Bakom verkstan i Täby skulle jag tro.

Anders Lundén

Visst är det H27L (jag rättar rubriken). Minns jag rätt var det väl 4081-4087 i Åkersberga och 4088-4100 i Södertälje.





// Anders

Fredrik Gelin

Hur länge satt handikapplyften där?
Bilden är definitivt tagen bakom verkstaden i Täby, utanför förrådet och matsalen för att vara exakt.
Brukar vara lite trångt där så det var nog en högst tillfällig parkering (fotouppställning?).
4087 körde jag också runt sekelskiftet och då gick den fortfarande rätt bra vill jag minnas.
//Fredrik