SL historia från 1990-talet 116

Startat av Bussmicke, 06 november 2012, 11:36:27 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christian berg

Tack för trevliga bilder!

Det var väl endast ett fåtal av de äldre bussarna som kunde köras i innerstan när miljözonen infördes. Har för mig att H2 6468 och H7 4372 och 4378 var bland dem. Även H11 5927 och några H13 fanns kvar i trafik efter den 1/1 97, men gick på turer som gick utanför miljözonen. Kanske vet någon mer om detta.

Hälsningar

Christian B

Mats Karlsson

Fin vinterstämning i bilderna! Och bra färger! Det är så här man minns vintrarna under många år. Moddigt och halvblött!

Robert Brink

Fina bilder som alltid!

CitatDet var väl endast ett fåtal av de äldre bussarna som kunde köras i innerstan när miljözonen infördes. Har för mig att H2 6468 och H7 4372 och 4378 var bland dem. Även H11 5927 och några H13 fanns kvar i trafik efter den 1/1 97, men gick på turer som gick utanför miljözonen. Kanske vet någon mer om detta

Finns säkert experter här... Men jag vill minnas att vissa äldre vagnar med nyare motorer fick köra några år till! Vet att jag körde Råstas 6347 ett bra tag efter miljözonen infördes på nattlinjer. Sen vart det slut på det roliga... :'(
Sen hamnade vagnar av misstag även inne i city...

//R