Ännu fler Borlängebussar

Startat av Bengt H, 28 januari 2012, 21:22:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bengt H

Jag har ytterligare några bilder från 90-talet i Borlänge, så jag tar väl några till. Först några bilder från den centrala hållplatsen på Stationsgatan där vi först ser Linjebuss 731 som den 9 augugsti 1993 ska avgå på linje 605 till Skräddarbacken klockan 16.00


Nästa bild visar en buss på "Mjuka linjen" 620, Linjebuss 9379, samma dag och samma tid


På andra sidan startar en Alpus, Linjebuss 859, bakom en annan okänd Alpus


... och på linje 602 till Jaxtorget ska Linjebuss 728 gå


Ett par dagar senare, den 11 augusti 1993 har jag fångat Essetrafik 233 på väg mot centrum. Var den befinner sig syns tydligt på bilden



1896

Var nog bäst för busstrafiken när Stationsgatan var avstängd för biltrafik.  :P

1896



Ett par dagar senare, den 11 augusti 1993 har jag fångat Essetrafik 233 på väg mot centrum. Var den befinner sig syns tydligt på bilden



I denna korsning kom jag från andra hållet med Mjuka Linjen, skulle svänga höger, men jag glömde det, så jag stannade, la i backen, tittade i backspeglarna, och backade, pang, sa det, när jag gick ut och tittade, hade jag förstört extraljusen på en Audi, "faen", sa han som körde Audin, "-jag hann inte lägga i backen när jag såg att du tänkte backa", så jag skickade ner honom till kontoret, där chefen skickade honom till Bil & Buss, där han fick rekvirera ut nya extraljus.  ;D