Fototips Stockholm

Startat av Fredde, 22 juni 2020, 09:09:36 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredde

Tack för bilderna!
Nu finns det mer att föreviga, efter att ett T-banetåg spårade ur igår. Den första prognosen sa en vecka, tåget ska tydligen inte bärgas förrän efter helgen.
Om Keolis står för all denna trafiken vet jag dock inte.

Nico

Det är väl primärt Nobina som har avtal med MTR om att köra ersättning för både pendeln och t-banan. Däremot kan ju Nobina vid behov dock hyra in Keolis.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Buzzlover

Ska informera om att linjen (169C) nu är inlagd i Buss-PC:n och att bussarna nu borde skylta korrekt.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Fredrik Gelin

Problemet i just detta fall skall enligt uppgift ha varit relaterat till det program som hanterar överföringen av entreprenörernas trafikdata till Buss-PCn, så det får väl sägas att det varken var entreprenören (Keolis i detta fall) eller Trafikförvaltningen som gjort fel.

Dock är jag nyfiken på om denna typ av problem kommer att upphöra när Buss-PCn går i graven inom några år.
Tanken är ju då att entreprenörerna skall få ännu större ansvar för information och skyltning än idag.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk


larslengberg

Ett par bilder från igår på 169C:






Mvh

Lars Lengberg

Sputnik

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 26 juni 2020, 18:53:52 PM
Problemet i just detta fall skall enligt uppgift ha varit relaterat till det program som hanterar överföringen av entreprenörernas trafikdata till Buss-PCn, så det får väl sägas att det varken var entreprenören (Keolis i detta fall) eller Trafikförvaltningen som gjort fel.

Dock är jag nyfiken på om denna typ av problem kommer att upphöra när Buss-PCn går i graven inom några år.
Tanken är ju då att entreprenörerna skall få ännu större ansvar för information och skyltning än idag.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Är det inte risk att det blir fler varianter och lite hoppsan hejsan då? Hej Transdev Märsta  ;D