SL Enebyberg 18 juni 1995

Startat av Bussmicke, 13 februari 2021, 20:20:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Gamla bussgaraget var uppställningsplats för diverse avställt på slutet, Vet ej när det slutligen avvecklades.
Finns kåken kvar eller är det rivet?
En del busar var för klo**rade för att kunna visas.





















//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Kommer inte ihåg exakt när allt revs, men sedan ett antal år tillbaka är det bara bostadshus där om jag minns rätt. Kan vara så att någon liten rest av adminbyggnaden är kvar, men troligen är allt jämnat med marken. Finns dock ett antal infödingar som hänger här så det lär komma bättre information vad det lider.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Jag har fått berättat för mig att åtminstone en byggnad som står kvar idag härstammar från bussgaragets tid. Det lär vara den som det idag innehåller en färgbutik, samt skyltar för Husqvarna.

I övrigt kan ni alla gå in på kartbild.com och jämföra olila tider med olila lager kartor och flygfoton, samt nuvarande satellitbilder. Det som saknas på sajten är ett lager från 1990-talet, då glappet mellan 1975 och 2012 är rätt stort.

Bussmicke

Tyvärr vet jag inte adressen så det blir svårt.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.


Bussmicke

Det var inte lite bebyggt sedan svartvita bilden.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Wennerlid

Fantastiskt kul att se så bra bilder från Enebybergsgaraget, det är man inte helt bortskämd med :-)

// Niclas

Robert Brink

Tack för bilderna Micke! :)
Kul att se 5063 som var min övningsvagn på Råsta när jag tog busskortet 1991.

//R

Bussmicke

Vid fototillfället hette den 5083, troligen mest på pappret då nya Maxci kom.

2 år senare då...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

Den brukade stå i ägarens trädgård intill Roslagsbanan vid Tibble vill jag minnas.

Jag har ett minne av att garaget revs i början av 00-talet, men sedan tog det några år innan de kunde bygga något annat där eftersom det behövde göras undersökningar av vad som låg under jorden.
Det blev en stor och djup grop innan de nuvarande husen på nuvarande Almstigen började byggas, så jag gissar att byggherren inte betalade så mycket för marken...
Adminbyggnaden står väl kvar ännu, det är ett antal mindre företag som hyr in sig där har jag för mig.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk