Stor order till Scania

Startat av Walter, 18 november 2013, 19:50:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Enligt notis på text-tv har tyska BVG beställt 156 ledbussar av Scania till ett värde av 450 miljoner kronor.



(som en liten jämförelse helt utan sammanhang har Emirates beeställt 350 flygplan för 656 miljarder kronor....)
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Carl Eric

Bussarna är av modellen CityWide och ska användas för trafik i Berlin. Denna order är den andra stora ordern som Scania fått i Tyskland under det senaste året, skriver de på sin hemsida.

"Scania has received an order to provide 156 articulated buses to Berlin's public transport provider, Berliner Verkehrsgesellschaft (BVG). The buses are scheduled for delivery between 2014 and 2017."

Personligen tycker jag att dessa bussar är riktigt snygga!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Cero

Skulle gärna se sådana i det nya kontraktet för Stockholms innerstad, men det blir väl det gamla vanliga.

Citybus

There is also a procurement for 210 x 12m citybuses, so maybe another chance for Scania.

Paul
Paul
Foton från Europa, Fjärran Östern och Australien - http://www.citybus.xyz/

Ted Selander

Citat från: Cero skrivet 18 november 2013, 21:28:41 PM
Skulle gärna se sådana i det nya kontraktet för Stockholms innerstad, men det blir väl det gamla vanliga.

Så knasigt är det. MAN i Sveriges huvudstad och Scania i Tysklands...

Niclas Rosenius

Citat från: Ted S skrivet 18 november 2013, 22:34:25 PM
Så knasigt är det. MAN i Sveriges huvudstad och Scania i Tysklands...

   Det rullar också en massa VDL i Stockholm och en massa OmniLink i Amsterdam  ;)

   //Niclas

busexperte