Ytterligare en Scania

Startat av Autotransit, 19 oktober 2009, 22:26:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Autotransit

Fann den här diabilden i samma låda:



/Stellan

Niklas Bygdestam

Härligt med en Scania CR 112 när den var alldeles ny :D

Fast just den här verkar ha ett ovanligsre baksäte som inte verkar vara den vanliga typen som Scania CR 112 annars brukade ha
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.


Cero

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 20 oktober 2009, 13:27:06 PM
Härligt med en Scania CR 112 när den var alldeles ny :D

Fast just den här verkar ha ett ovanligsre baksäte som inte verkar vara den vanliga typen som Scania CR 112 annars brukade ha

Detta är nog en av de allra första och kanske tom en av de som aldrig levererades till kund. Vill minnas att det var runt fyra stycken (hittar inte Svof-skriften "Scanias helbyggda bussar" just nu). Detta skulle kunna vara den buss som åkte runt som demovagn och som bl.a. SL körde som H10 4554 en tid.

Jag kan inte minnas att de första till SL hade detta baksäte och de var bland de första att levereras till kund så sannolikt ändrades detta innan leveranserna inleddes.

Niklas Bygdestam

Citat från: Cero skrivet 20 oktober 2009, 17:58:02 PM
Detta är nog en av de allra första och kanske tom en av de som aldrig levererades till kund. Vill minnas att det var runt fyra stycken (hittar inte Svof-skriften "Scanias helbyggda bussar" just nu). Detta skulle kunna vara den buss som åkte runt som demovagn och som bl.a. SL körde som H10 4554 en tid.

Jag kan inte minnas att de första till SL hade detta baksäte och de var bland de första att levereras till kund så sannolikt ändrades detta innan leveranserna inleddes.

Jag tycker det ser ut som om det är ett Scania CR 111-baksäte. Kan detta stämma? Kan tänka mig att detta kan ha levt kvar på en prototypbuss
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Fredde

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 20 oktober 2009, 23:36:22 PM
Jag tycker det ser ut som om det är ett Scania CR 111-baksäte. Kan detta stämma? Kan tänka mig att detta kan ha levt kvar på en prototypbuss

Även takluckan är CR111 man ser lite av den överst i mittenbilden..

tack för en nostlgibild

Niklas Bygdestam

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 oktober 2009, 19:17:04 PM
Det var sådana luckor under 1978-1979

//Lars

Ja bland annat i Uppsala hade de första Scania CR 112 takluckor av äldre typ, dvs samma som CR 111. Det var 400-406 som hade dessa äldre takluckor
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.