Keolis 6484 och 6485..

Startat av Bussmicke, 11 februari 2021, 22:04:01 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Är numera blå.
I Rågsved idag.

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Per E

Vilket de blev redan under 2020.

Bussmicke

Vilket jag inte visste om.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Sitter det möjligen någon hemma och för bok över alla omlackeringar blått-rött vv. Jag har tappat bort mig för länge sedan.

Citaro C2

Finns väl inga bussar de lagt så mycket pengar på som dessa B9S. Det märks att de är köpta av SLL och inte bussbolagen. Vissa B9S har bytt färg tre gånger.

Bussmicke

Även viss MAN i city har bytt färg några gånger

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Citaro C2

Jo. Men de totalrenoverades inte efter endast sex år i trafik. Så med tanke på det så har flera B9S haft inte mindre än fyra olika lackeringar.

Bussmicke

Nej det vet jag, jag syftade enbart på färgbyten.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Rekordet för någon enstaka vagnindivid är väl sex eller sju gånger från rött till blått till ut i landet och tillbaka till rött igen osv.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

Vilken är det?

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Nu handlar tråden om Keolis, men det är väl någon i Nobina-serien 6458-6463 som har varit både i SL, Sörmland och X-trafik, men hur den gången har varit vet jag inte.

Nico

Citat från: Bussmicke
Vilken är det?

//Bussmicke

Det var en f.d. kollega som jobbade med fordonsförvaltning som nämnde det för ett par år sedan. Det då i ett sammanhang där vi talade om extrakostnader för avvikande färgsättning etc.
Minnet är trist nog bra, men kort och tyvärr skrev jag heller aldrig ned vilken vagn det var, annat att det stämmer (som Fredde antar) att det var någon Volvo B9SALE i 64-serien.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Citaro C2

#12
Någon av 645x borde det vara.