Huvudmeny

Wasatrafik 1928

Startat av 1896, 08 augusti 2012, 14:00:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

1896

Still going strong:

www.fotobus.msk.ru/photo/321509/

www.fotobus.msk.ru/photo/715104/

Finns fler bilder på denna, + att det finns en bild på 1930 från 2007, men den var skrot redan då.  :'(

AO

Härliga bilder! Gick denna i Gävle?

1896

Ja, resterande bilder var lite sämre, 1928-30 gick i Bollnäs till en början, då i Wasa lack, men när Wasa miste Hälsingland 2003, hamnade dessa i Gävle.

Peter Öden

Hej !

Dessa tre Scania från Bollnäs fick Swebus inv.nr 0938-0940 !

Mvh Peter Ö

MrH

Så komiskt att de rullar vidare med Swebus-logga och allt!  ;D Att de inte tar bort sånt..!

/MrH

virtual1

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 08 augusti 2012, 14:00:32 PM
Still going strong:

www.fotobus.msk.ru/photo/321509/

www.fotobus.msk.ru/photo/715104/

Finns fler bilder på denna, + att det finns en bild på 1930 från 2007, men den var skrot redan då.  :'(

Bara en liten ordningsfråga, det är flera ggr som du hänvisar till dessa fotobusbilder, men allt som oftast
är det ju bussar som är äldre än 15 år, borde det inte passa bättre att lägga det här i 15-30-årsforumet???

admin

Citat från: virtual1 skrivet 08 augusti 2012, 17:35:54 PM
Bara en liten ordningsfråga, det är flera ggr som du hänvisar till dessa fotobusbilder, men allt som oftast
är det ju bussar som är äldre än 15 år, borde det inte passa bättre att lägga det här i 15-30-årsforumet???

Nej, det är inte. Så här står det i direktiven för den tavlan: "Här skriver vi inlägg om äldre bussar som ej nått veteranklass ännu. Rekommenderade gränser är att händelser och bilder är c:a 15-30 år gamla."

Bilderna visar bussar som rullar eller nyligen rullat i land i öster. Bilderna är inte 15-30 år gamla och de återspeglar inte heller händelser som hände för den tiden.

/admin

1896

Jag är uppriktigt djupt ledsen för att jag inte fotodokumenterat mina år inom buss, och att jag på så sätt hade kunnat lägga upp egna bilder på bussar jag haft med att göra, men jag blir lika glad varje gång jag hittar en bild på nätet på en buss jag känner igen, och jag vill då gärna dela med mig.  :)

virtual1

Citat från: admin skrivet 08 augusti 2012, 18:14:36 PM
Nej, det är inte. Så här står det i direktiven för den tavlan: "Här skriver vi inlägg om äldre bussar som ej nått veteranklass ännu. Rekommenderade gränser är att händelser och bilder är c:a 15-30 år gamla."

Bilderna visar bussar som rullar eller nyligen rullat i land i öster. Bilderna är inte 15-30 år gamla och de återspeglar inte heller händelser som hände för den tiden.

/admin

OK, men det är ju en lätt luddig gränsdragning?! Första meningen är ju: "Här skriver vi inlägg om äldre bussar som ej nått veteranklass" - det är ju precis vad detta är, samt att man kanske kan tycka att det borde väl vara själva bussen som bestämmer vilket forum den är i, inte när bilden råkar vara tagen, för det påverkar ju inte bussens ålder?! Å andra sidan kan ju en händelse självklart vara lika intressant om den är i nutid eller dåtid såklart. Nåja, spelar inte så stor roll, men min intuion är i alla fall att om jag vill kolla på en gammal buss så kollar jag i den forumdel som har den "ålder" som bussen jag är intresserad av har.

Lars-Håkan_E

I 30 års forumet finns ju tillägget "och även nytagna bilder på veteranbussar." så det gäller att hålla isär det hela :-) i vilket forum nytagna bilder på äldre bussar är tillåtna och i vilket det inte är det.