744 i Huddinge

Startat av Mr G, 28 september 2010, 12:22:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



En intetsägande bild från 744:ans ändhållplats i Huddinge (tror jag) Bilden har överlevt i min samling tack vare att den av mig inte bedömdes tillräckligt bra för att påkostas en diaram efter framkallningen. Men pga detta blev den inte heller utlånad till en vän och konfiskerad in i hans samlingar som lejonparten av mina bussbilder blev. Idag hade det varit kul att se de bilder som fick en diaram, men det verkar som förgjort att få tillbaka bilderna. Början på 70-talet är det i alla fall, och eftersom det inte fanns någon diaram fanns heller igen information om plats, tidpunkt etc.
吉先生

Mats Karlsson

#1
Härlig buss och härlig tidsålder!

Efter fyra körlektioner med en sådan här CF körde jag upp i samma buss och fick D-kortet i hand! Det gick lätt på den tiden!Allt var nämligen bättre förr!

Konstig vän Du har som har konfiskerat Dina bilder och inte kan lämna tillbaka dem. Till honom vill jag säga: Fy skäms Din självadjungerade katet! Har Du inte hypotensua nog att ta Bessel och Fourier i ortogonal och binominal serieutveckling så tycker jag att Du skall skämmas likt Hadamard och satsa både tre och fyra vektorer på en exponential ordningsföljd oavsett vad Laguerre påstår med sitt polynom. Fattar Du Din integrerade och deriverade homo sapiens??!! Lämna tillbaka bilderna nu!!

Gunnar D

#2
Linje 744 är en av de linjer som av mig får epitetet "min linje".
Detta måste vara vid ändhpl Balingsnäs.
Med sådana "vänner" behöver man inga fiender.

Mvh Gunnar

Ersa

Ja, det börjar bli tid att återta konfiskerat gods! :)

Ingwar Åfeldt

Tack för en fin bild fylld med nostalgi! Linje 744 var den linje på vilken jag körde min allra första tur på egen hand efter att jag fått mitt trafikkort senhösten 1964. Några år sedan nu.  :)

M v h
Ingwar

bilomnibussen

Till bildtjuven, om denne tar del av detta forum: Jämra härrpil, lämna tillbaka bilderna! Hela det bussintresserade Sverige samt stora delar av Norge och Finland förväntar sig detta!! Kanske kunde vi få se dej i bild här.
Mvh Jan G

Rolf

Till trådstartaren, har du försökt med handräckning via Kronofogden? Eller hävdar "vännen" att bilderna är hans?